Knyga

Jei esate tinkamai pasiruošęs, vaikus mokyklose išmokyti orientavimosi sporto pagrindų tampa paprasta. Mūsų patirtis byloja, jog yra daug priežasčių, dėl kurių orientavimosi sportas turėtų būti pristatomas moksleiviams. Pagrindinės kliūtys tai įgyvendinti yra mokomosios medžiagos bei laiko pasiruošimui trūkumas. Ar paprasta gauti mokomąją medžiagą, įskaitant žemėlapius, kompasus, punktų prizmes bei atsižymėjimo sistemas, labai priklauso nuo konkrečios mokyklos. Siekiant išspręsti šias problemas skatiname mokyklas bendradarbiauti su savivaldybėmis, mieste esančiais orietnavimosi sporto klubais, sporto mokyklomis bei Lietuvos orientavimosi sporto federacija.

Ugdymo programoje 7-12 metų amžiaus moksleiviai įgauna tam tikrus orientavimosi sporto pagrindus pažįstamoje aplinkoje. Vyresni, 13-15 metų jaunuoliai tuos pačius principus ima įgyvendinti ir nepažįstamose vietovėse. Pažįstama vietovė dažniausiai reiškia mokyklos kiemą bei artimiausią aplinkinę teritoriją. Nepažįstamos vietovėsyra netoliese esantys miškai ar panašios teritorijos.Taip pat didelę svarbą ugdymo procese suteikiame tinkamai vietovę atvaizduojantiems žemėlapiams, nuoseklius pedagoginius principus atitinkantiems pratimams bei adekvačiam orientavimosi sporto inventoriui, kurių pagalba orientavimosi sporto pamokos gali tapti išties smagios. Tikimės, jog šis „Mokytojo gidas“ įkvėps pasiekti kuodaugiau!